پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251308
تحقق شعار سال با افزايش شرکت هاي دانش بنيان و تامين زير ساخت هاي پارک هاي علم و فناوري
تاریخ انتشار : 1401/01/10 08:56:14
نمایش : 841
اسماعيل پير علي گفت: افزايش شرکت هاي دانش بنيان و تامين زير ساخت هاي پارک هاي علم و فناوري براي فارغ التحصيلان دانشگاهي و قرار گرفتن در بستر اشتغال بر پايه دانش بنيان يکي ديگر از اقدامات اساسي ما مي تواند باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ اسماعيل پير علي رئيس پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري نقش پارک علم و فناوري  در تحقق شعار سال جديد را مهم دانست و اظهار کرد:  بايد در راستاي شعار سال 1401 يعني توليد،دانش بنيان و اشتغال آفرين برنامه ريزي کنيم ، توجه به فرهنگسازي و رسانه بايد بيشتر از قبل باشد زيرا که از اهميت بالايي برخوردار مي باشد.

وي افزود: افزايش شرکت هاي دانش بنيان و تامين زير ساخت هاي پارک هاي علم و فناوري براي فارغ التحصيلان دانشگاهي و قرار گرفتن در بستر اشتغال بر پايه دانش بنيان يکي ديگر از اقدامات اساسي ما مي تواند باشد.

پير علي ادامه داد: تزريق دانش به بخش سنتي صنعت ،کشاورزي و ديگر عرصه هاي خدماتي و توليدي کشور که از نظر ارزش افزوده و توليد بازده کمتري را دارا بوده است مي تواند اقدام بعدي پارک علم و فناوري در راستاي تحقق شعار مقام معظم رهبري در سال جديد باشد.

وي بيان کرد: ما بايد بتوانيم هم در بستر سازي ، جذب و هدايتگري فارغ التحصيلان در قالب شرکت هاي دانش بنيان و تيم هاي رشد تلاش کنيم و هم در توليد صنعت و کشاورزي بر پايه دانش عمل کنيم تا بتوانيم توليد و بهره وري را بالا برده و رقابت بين بخش هاي مختلف را ايجاد کنيم.

رئيس پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در دنيا و کشور هاي توسعه يافته ، دارايي هاي فکري به عنوان اولين سرمايه هاي مهم آن کشور هستند و تمرکز خوبي بر اين سرمايه ها مي شود.

وي افزود: در کشور ما دارايي هاي فکري بسياري از دانشجويان تا فارغ التحصيلان وجود دارد که بايد بخش اعظمي از اين ها وارد حوزه فناوري و نو آوري شود تا بتوان توليد دانش بنيان همراه با اشتغال زايي را عملي کنيم.

پير علي در پايان عنوان کرد: به لطف خدا تا کنون در کشور ايران حدود 6 هزار و پانصد شرکت دانش بنيان ، 7 تا 8 هزار شرکت فناور در پارک هاي علم و فناوري ، 43 پارک علم و فناوري ،228 مرکز رشد و شتاب دهنده ها در حال فعاليت است که رويکرد شعار سال 1401 را در حال پيگيري هستند.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html